När jag läste igenom mina senaste dagars inlägg så märkte jag att det kunde märkas en smuuuuula gnällig ton. Kanske hade jag överreagerat och var den enda som hade de här problemen med Comhem?
Men sÃ¥ satt jag pÃ¥ jobbet och läste i tidningen Computer Sweden. Och när till och med deras redaktör HÃ¥kan Ogelid haft samma problem som jag och ännu lite värre kändes det en smula lättare. Det var alltsÃ¥ inte bara jag som var gnällig. Läs gärna hans artikel med rubriken ”Com Hem – sämre än uselt” via länken nedan.
Ja just de ja… GÃ¥rdagens extremt spännande cliffhanger… Ringde kundtjänsttjejen tillbaks och kom uppkopplingen igÃ¥ng?
JodÃ¥. Senare pÃ¥ kvällen fick jag ett samtal (fast jag fick lämna mitt mobilnummer för femte gÃ¥ngen till dom) och visst fungerade uppkopplingen. Hur det gick till vet varken jag eller tjejen (som kostaterade ”va kul att det funkar, undrar vad dom gjorde?”).
SÃ¥där, det här är förhoppningsvis mitt sista inlägg om Comhem pÃ¥ väldigt väldigt länge. Nu över till roligare saker…
Skulle hjälpa kund att fÃ¥ reda pÃ¥ lösen till deras Comhem konton som han hade slarvat bort — det resulterade i att han och hans familjemedlemmar blev utan sin e-post i en dryg vecka (att man som företagare kanske inte borde ha sin e-post hos ett ställe som Comhem kanske man borde förstÃ¥, men …. ). Andra leverantörer är inte superbra heller (Telia är urusla, men är nog ändÃ¥ bäst av de jag känner till just nu). /Jerry