Om något på cykeln skulle gå sönder under Paris-Brest-Paris så går det tydligen att få tag i reservdelar vid stämpelkontrollerna. Om man har prylar från nån av de vanliga tillverkarna Campagnolo och Shimano vill säga.
Men Team Drylane.com kör med Force-utrustning från SRAM på teamcyklarna och jag är skeptisk till om man har dessa prylar i depåerna.
För att lösa det har vi med oss en massa reservdelar som SRAM’s svenska generalagent Vartex varit snälla nog att se till att vi har allt som behövs i reservdelar under loppet.
Bakväxel, framväxel, bromshandtag, bromsar, kedja och en massa mer – allt kommer finnas med i supportbilen. Det känns tryggt!
Tack till SRAM och Vartex för hjälpen!
Använder man Campagnolo, så behöver man inte använda några reservdelar :-D-fniss, fniss
Varför inte fixed gear. Lite mindre bekymmer med materialet.
L Wihk Arvika IS Cykel
Fixed kändes liiiiiite väl hardcore på PBP. Jag vet att det har gjorts men fullt så galen är jag inte. Då hade jag nog ändå behövt reservdelar, fast i form av nya knän.