Försäljningsargument: ”Det enda du behöver göra är att koppla in modemet i väggen sen sköter det allt och du kommer vara uppe pÃ¥ nÃ¥gra sekunder med telefonin och bredbandet”.
Sanningen: Hell no… Dagens samtal till kundtjänsten resulterade i svaret ”Du ligger i vÃ¥r kö med modem som skall kopplas in. Det tar max en timma sÃ¥ skall du vara igÃ¥ng.” Nu har det gÃ¥tt 10 timmar sen det samtalet. Inkopplat? Hell no…
Så nu är det bara att se fram emot ännu ett betalnummersamtal till Comhems kundtjänst – aka Da Black Hole – imorgon.
Det här kan skrivas genom att nån av våra grannar i huset som är snäll nog att inte ha stängt sin trådlösa router.
Hipp hipp hurra för Comhem…
jadå, vad jag lider! Jag kommer ihåg när vi bytte från Bredbandsbolaget till Bredbandsbolaget.. det ledde till 4 veckor utan Internet!